Tehnika

Pat vislabākais apvidus auto tomēr nav bruņutransportieris, un pirmais iebrauciens mežā dažreiz beidzas pavisam ātri un negaidīti. Lai varētu tuvoties cerētajam sapnim par džipu – visurgājēju, nepieciešams papildaprīkojums – lietas un ierīces, ar kurām automašīnas izgatavotājrūpnīca nav uzskatījusi par vajadzīgu džipu aprīkot standartversijā, piemēram, vinča, papildus lukturi un tamlīdzīgi.

Atbilstošas riepas

Riepas, kuras varbūt ir ideālas braukšanai pa cieta seguma ceļiem, nepavisam nav piemērotas braukšanai pa apvidu sava gludā un smalkā protektora raksta dēļ. Latvijas apstākļos 99% gadījumu vislabākās maksimālai riepas saķerei ar grunti ir dubļu riepas (parasti to apzīmējumā lieto burtus MT jeb mud terrain). Smagos ceļa apstākļos rupjam protektora zīmējumam var būt izšķiroša nozīme, tāpēc sauklis "Gribat jaunu auto? – nopērciet esošajam dubļu riepas!" nebūt nav pārspīlējums. MT riepas labi notur auto arī uz ceļiem ar grants segumu. Mīnusi: lielāks troksnis, īsāks mūžs, nedaudz dārgākas.

Motora un transmisijas mezglu aizsargi

Tie galvenokārt domāti aizsardzībai pret akmeņiem un citiem dažādiem svešķermeņiem. Daudzi apvidus auto rūpnīcā tiek aprīkoti ar motora kartera aizsargu, kurš arī aiztur dubļu nokļūšanu motora nodalījumā. Vēl bez kartera aizsarga džipiem ir sadales kārbas aizsargs. Un, visbeidzot, eksistē arī priekšējā tilta diferenciāļa aizsargs, par kuru parasti neviens nav dzirdējis un vēl mazāk cilvēku to ir redzējuši. Noderīga lieta akmeņu un celmu atbaidīšanai.

Papildus lukturi

Tādus var novietot uz priekšējā bampera vai uz jumta, un tie pa bezceļiem braucošam auto ir nevis greznuma lieta, bet nepieciešamība. Novietojot lukturus uz jumta, var iegūt labāku pārredzamību, tie netiek nošķiesti ar dubļiem. Pateicoties jumta lukturiem, priekšējo lukturu bojājuma gadījumā jūs nepaliekat vispār bez gaismas. Piemēram, iespējama ir ūdens nokļūšana priekšējo lukturu iekšpusē pēc dziļāka ūdensšķēršļa veikšanas, kas halogēnspuldzēm ir nāvējoši.

Vinčas

Pats galvenais atribūts īstam bezceļu džipam ir vinča –iestrēgšanas gadījumā tā palīdzēs vienmēr, ja tuvumā atrodas pietiekoši liels koks, kuru izmantot kā enkuru. Parasti, aprīkojot auto ar vinču, tiek uzlabots vai arī no jauna taisīts priekšējais bamperis ar ķenguru režģi. Šeit būtiski ir vinčas un aizsargstieņu pareizs izvietojums un pret deformācijām (vinčojoties, velkot auto ar virvi) drošs un funkcionāls izpildījums. Ja savam džipam līdzekļu taupīšanas nolūkā jūs rūpnieciski ražota vinčas bampera vietā izvēlaties vietējā meistara roku darbu, tad šim Meistaram jābūt ar lielo burtu. Nemākulīga darba rezultātā jūs ne tikai varat iegūt nedrošu un nefunkcionālu dzelzs gabalu, bet arī, piemēram, vinčas pamatnes deformācijas rezultātā salauzt pašu vinču.

Motora gaisa ņemšanas izvads

Katrs kārtīgs bezceļu vilks uzskata, ka ar automašīnu pa ūdeni var braukt tikmēr, kamēr pašam ūdens sāk smelties mutē... Lai šim uzskatam vismaz teorētiski varētu tuvoties, nepieciešams motora gaisa ņemšanas vietu no pārsega apakšas pārcelt jumta līmenī. Atmetot jokus pie malas, jāuzsver šā uzlabojuma svarīgā loma drošai ūdensšķēršļu pārvarēšanai, jo, ja jūs motoram kādā brīdī gaisa vietā piedāvāsiet ūdeni, likumsakarīgi pēc tam būs jāveic ļoti dārgs remonts.

Troses zaru atvairīšanai no priekšējā stikla

Lai ceļam pāri pārliekušies zari nesistos tieši priekšējā stiklā, no priekšējiem aizsargstieņiem uz jumta lukturu kronšteinu vai jumta bagāžnieku tiek novilktas troses, kas noliekušos zarus novirza uz augšu.

Tilta diferenciāļa bloķētājs

Šī ierīce, kas tiek ievietota (vai jau ir ievietota rūpnīcā) džipa priekšējā, aizmugurējā vai abos tiltos, atkarībā no konstrukcijas pilnībā vai daļēji viena riteņa izbuksēšanas gadījumā piespiež griezties arī otru riteni. Ievērojot ekspluatācijas nosacījumus (noteikta tipa eļļas lietošana tiltā u.tml.), bloķētāju uzstādīšana patiešām palielina auto pārgājamību. Diemžēl kā negatīvu iezīmi jāmin bloķu radītā papildus slodze uz transmisiju, kuras rezultātā var arī novērpt pusasis vai salauzt kardāna krustiņus.